سفارش تبلیغ
صبا ویژن

shelter

نظر
اسنورکلینگ کیش چیست ؟

 

اسنورکلینگ کیش چه جور تفریحی است و چه تفاوتی با قواصی دارد ؟

در بسیاری از کشورهای استوایی اسنورکلینگ را یکی از بهترین تفریحات خود معرفی می‌کنند. دلیل این محبوبیت بالای اسنورکلینگ به این دلیل است که امکان مشاهده موجودات دریایی در کنار شنا در آب، برای افراد وجود دارد.

خیلی‌ها در نگاه اول اسنورکلینگ را غواصی می‌نامند؛ درصورتی‌که این امر کاملاً اشتباه است و این دو کاملاً جدا از هم هستند.

درجاهایی که دریا، اقیانوس و دریاچه‌های کم‌عمق وجود داشته باشد، می‌توان از اسنورکلینگ بی‌نهایت لذت برد. با همسفرها همراه باشید تا ببینیم برای اسنورکلینگ کیش به چه چیزهایی نیاز داریم.

آنچه در این مطلب میخوانید!

  • تفاوت غواصی با اسنورکلینگ در چیست؟
  • بار اول اسنورکلینگ چگونه انجام شد؟
    • تجهیزات لازم برای اسنورکلینگ
  • چه آموزشی را برای اسنورکلینگ باید پشت سر گذاشت؟
  • اسنورکلینگ چگونه انجام می‌شود؟

تفاوت غواصی با اسنورکلینگ در چیست؟

تفاوت اسنورکلینگ کیش

مهم‌ترین تفاوتی که اسنورکلینگ با غواصی دارد، این است که شما برای غواصی کردن کاملاً به زیرآب و عمق‌های بالا می‌روید که داشتن کپسول اکسیژن و لباس مخصوص یکی از مهم‌ترین امکاناتی است که باید داشته باشید.
این در حالی است که در اسنورکلینگ شما در سطح آب هستید و از یک لوله که یکسر آن بیرون از آب است، تنفس می‌کنید.

اسنورکلینگ در کیش تجهیزات و آموزش‌های خاصی نیاز ندارد، اما غواصی علاوه بر لباس‌های مخصوص باید آموزش‌های ویژه‌ای را گذرانده باشید. همچنین برای اسنورکلینگ شما می‌توانید بدون محدودیت سنی از آن استفاده کنید که غواصی اصلاً به این‌گونه نیست و چون تجهیزات بیشتری نیاز دارد، سن‌های پایین خیلی نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

هم غواصی در کیش ، هم اسنورکلینگ هر دو از تفریحات جزیره زیبای کیش هستند، اگر شما علاقه‌مند به تفریحات دریایی هستید؛ توصیه می‌کنم جت اسکی کیش و پدل بورد در کیش را از دست ندهید.

بار اول اسنورکلینگ چگونه انجام شد؟

یکی از دلایلی که برای اولین بار اسنورکلینگ کشف شد و از آن بعد موردتوجه و استفاده همگان قرار گرفت، مشاهده حیات زیرآب بود. کسانی که به این کار علاقه‌مند بودند شروع به انجام اسنورکلینگ در زیرآب کردند و کم‌کم به تمام دنیا گسترش پیدا کرد.

تجهیزات لازم برای اسنورکلینگ

تجهیزات اسنورکلینگ کیش

یکی از خوبی‌های این تفریح دریایی ساده بودن تجهیزات آن است. به همین دلیل است که طرفداران پروپاقرصی در تمام دنیا پیداکرده است. برای رفتن به یک اسنورکلینگ در کیش باید تجهیزات زیر و همچنین نکاتی که لیدر تورهایی مانند تور کیش از شیراز به شما خواهند گفت، به خاطر بسپارید.

  1. اسنورکِل یا لوله تنفسی: مهم‌ترین واصلی‌ترین چیزی که به آن نیاز دارید، اسنورکِل یا لوله تنفسی است. این لوله‌ها در انواع و اقسام، شکل‌ها و طرح‌های مختلفی وجود دارد. سایز استاندارد آن‌ها دارای طول 30 سانتی‌متر و قطر 1.5 تا 2.5 سانتی‌متر است.

    این لوله‌ها به‌طورمعمول دارای طرح L یا J هستند که دارای انعطاف بالایی است. این لوله‌های تنفسی، یکسر داخل دهان و سر دیگر بیرون از آب قرار می‌گیرد تا تنفس به‌صورت مداوم به‌وسیله آن انجام شود.

  2. ماسک یا عینک مخصوص: یکی دیگر از وسایلی که موردنیاز برای اسنورکلینگ است، عینک مخصوص است. این عینک‌ها جلوی ورود آب به درون چشم‌ها را می‌گیرد و در مدتی که شخص در زیرآب قرار دارد از چشم‌های او محافظت می‌کند.

برای اسنورکلینگ در کیش همین دو وسیله کافی هستند اما برای تجهیز بیشتر می‌توانید از وسایلی که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم؛ استفاده کنید.

  1. کمربند افزایش وزن: برای افرادی که آموزش خاصی ندیده‌اند و شاید کنترل کردن خودشان در زیرآب سخت باشد، با استفاده از این وسیله می‌توانند خیلی راحت‌تر در زیرآب حرکت کنند.
  2. باله غواصی: قطعاً پای غواص‌ها چیزی را دیده‌اید که شکل پای اردک است. این وسیله همان باله غواصی است که برای حرکت راحت‌تر زیرآب می‌توانید از آن استفاده کنید.
  3. لباس شنا: من خیلی این وسیله را برای استفاده توصیه نمی‌کنم؛ چراکه شما به زیرآب می‌روید تا دریا را با تمام وجود حس کنید. اما این وسیله مانند مانعی بین آب دریا و شما عمل می‌کند، اگرچه که لباس شنا باعث می‌شود که شما از گزند موجودات دریایی در امان باشید و سرما و گرمای آب دریا شمارا اذیت نکند.

پس از استفاده از این وسایل تنها چیزی که نیاز دارید این است که روی آب دراز بکشید و به تماشای زیبایی‌های دریا بنشینید.

افراد حرفه‌ای‌تر سعی می‌کنند درجاهایی به اسنورکلینگ بپردازند که صخره‌های مرجانی وجود داشته باشد که بتوانند هر چه بیشتر حیات زیرآب را درک کنند.

چه آموزشی را برای اسنورکلینگ باید پشت سر گذاشت؟

آموزش اسنورکلینگ کیش

اگر تابه‌حال این تفریح دریایی رو امتحان نکرده‌اید، به نظر من حتماً اسنورکلینگ کیش را تجربه کنید. چون با زیبایی که در زیرآب‌های اطراف جزیره کیش وجود دارد، یکی از بهترین تجربه‌های زندگی خود را خواهید داشت.

برای اسنورکلینگ اگر بتوانید شنا کنید کافی است و تقریباً نیاز به آموزش خاص دیگری ندارید، اگر شنا هم بلد نیستید نگران نباشید، تمام آموزش‌های لازم برای اسنورکلینگ در کیش به شما داده خواهد شد و لازم است خوب به آن‌ها گوش دهید و در جمع و در نزدیکی مربی شنا کنید.
البته که اگر بار اول شما است که می‌خواهید این کار را انجام دهید، خیلی بهتر است تا آن را در حضور مربی انجام دهید.
علاوه بر آن معمولاً کسی که این آموزش‌ها را به شما می‌دهد، اطلاعات خوبی درباره دیگر نکات امنیتی دارد که بهتر است به‌طور کامل به صحبت‌های او گوش دهید.

عکس  اسنورکلینگ کیش

اسنورکلینگ معمولاً در عمق بین 1 تا 3 متر انجام می‌شود و برای آن نیاز به کار خاصی ندارید. فقط باید بتوانید تعادل خود را حفظ کنید و سر لوله تنفسی را بیرون از آب نگه‌دارید.
در این محدوده انواع ماهی‌های بزرگ و کوچک، عروس دریایی، حلزون‌های زنده و … وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید و حتی آن‌ها را لمس کنید.

یکی از کارهای زیبایی که در کشورهای آفریقایی که اسنورکلینگ در آنجا رواج دارد، انجام می‌دهند این است که کسی که به‌عنوان مربی و همراه، به همراه شما به زیرآب می‌آید، اطلاعات بسیار خوبی درباره حیات دریایی و موجودات و گیاهانی که در زیرآب زیست کرده و رشد می‌کنند هم دارد.

یکی از نکاتی که باید مدنظر داشته باشید این است که اگر در بهترین زمان سفر به کیش، تفریح اسنورکلینگ را انجام دهید قطعاً زیبایی آن برای شما چندین برابر خواهد شد.
اسنورکلینگ یکی از تفریحاتی است که خیلی بهتر است با جمع انجام شود چراکه هم ازنظر امنیتی برای خود شما و بقیه افراد جمع بهتر است، هم اینکه سرگرم‌کننده‌تر است.

اسنورکلینگ چگونه انجام می‌شود؟

 اسنورکلینگ چگونه انجام می‌شود

اسنورکلینگ کیش یکی از جاهایی در ایران است که این فعالیت تفریحی باکیفیت بالایی انجام می‌شود و به دلیل دارا بودن مناظر طبیعی و دریایی بسیار زیبا، طرفداران زیادی دارد.
اگر خرید تور کیش از اصفهان را انجام دادید تفریح اسنورکلینگ را در بنامه هایتان بگذارید و از جاذبه ها زیر آب لذت ببرید 
در جزیره کیش مکان‌هایی وجود دارد که می‌توانید اقدام به اسنورکلینگ با شرایط خاصی در آن‌ها بکنید. باهم به بررسی این شرایط می‌پردازیم:

  • ساعت پذیرش آزاد بین ساعت 10 صبح تا 4 بعدازظهر
  • مدت‌زمان تفریح یک ساعت
  • قابل‌استفاده برای آقایان و بانوان به‌صورت هم‌زمان
  • دارای محدودیت سنی و قابل‌استفاده برای افراد بالای 6 سال
  • در ساحل‌های مرجان، سیمرغ و مارینا اکنون در حال انجام است.

قیمت حال حاضر اسنورکلینگ مبلغ 100 هزار تومان است که ممکن است با توجه به زمان مراجعه، شلوغی یا خلوتی و امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهند، متفاوت باشد.

در کیش مکان‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید این تفریح را انجام دهید، اما قطعاً به‌اندازه تفریحی مانند جت اسکی در کیش گسترده نیست، چراکه برای جت اسکی فقط آب و یک موتور نیاز است، ولی برای اسنورکلینگ باید فضای زیرآب نیز از جذابیت‌های لازم برخوردار باشد.

شما با خرید تور کیش از همسفرها می‌توانید تمام این تفریحات دریایی و غیر دریایی را نیز از طریق همین شرکت تهیه کنید تا هنگام سفر در کیش، به دنبال تهیه بلیت نباشید و مطمئن باشید همسفرها بهترین‌ها را برای شما فراهم می‌کند.

اگر شما هرگونه تجربه‌ای در استفاده از اسنورکلینگ در کیش یا مکان‌های دیگر داشته‌اید؛ بسیار خوشحال خواهیم شد تا تجربه خود را در نظرات با ما به اشتراک بگذارید.
همچنین اگر هرگونه سوالی درباره سفر به کیش، هتل‌های ارزان کیش و هتل‌های 5 ستاره کیش داشتید می‌توانید با پشتیبانی سایت تماس بگیرید. پشتیبان‌های سایت همسفرها منتظر شنیدن صدای گرم شما هستند.

منبع